Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του και πολλά άλλα ενδιαφέροντα για τις δράσεις του σχολείου μας.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλωσήρθατε

“Όσες λαμπάδες φώτισαν ολόκληρη τη φύση, τόσες χαρές σας εύχομαι σε όλη σας τη ζήση.”

Οι καλλιτεχνικές μας ανησυχίες, μας οδήγησαν να φιλοτεχνήσουμε με μεράκι και κέφι λίγες λαμπάδες πασχαλινές ,-έτσι για το καλό -τις οποίες θα τις εκθέσουμε από Τετάρτη 17-4-2024 έως και 19-4-2024 στο χώρο του σχολείου μας και μπορείτε να μας επισκεφτείτε  την τελευταία ώρα του σχολικού μας προγράμματος και κατά το σχόλασμα και παραλαβή των μαθητών μας.

Σαν και την λάμψη του κεριού τσ’ Ανάστασης το βράδυ

να΄ ναι η ζωή σας  φωτεινή χωρίς σταλιά σκοτάδι…!

Η φλόγα της Ανάστασης να ανάψει στην καρδιά σας
Για να κρατήσει ζωντανά όλα τα όνειρά σας

“Πασχαλινές δεχτείτε  ευχές απ’ την καρδιά βγαλμένες
Όλες οι μέρες της ζωής σας  να είναι αναστημένες”

Άνοιξη, Πάσχα ομορφιά, η πιο μεγάλη σχόλη,
Σαν την ημέρα της λαμπρής να ‘ναι η ζωή σας όλη.

Η διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σας εύχονται από καρδιάς

“ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ – ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ”

Σας παραθέτουμε ένα δείγμα από τις λαμπάδες μας

1

3 1

2 1

4

93

5

9

 

 

 

 

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Δράσεις με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας

Σήμερα το τμήμα Γ2 του σχολείου μας με τον δάσκαλό του κ. Βασίλη Γιαμπουλάκη δέχτηκε επίσκεψη από μαθητές του Ειδικού Νηπιαγωγείου της πόλης μας. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία μέσα από αυτή την συνάντηση να γνωρίσουν παιδιά με ιδιαίτερες ικανότητες και να συνεργαστούν μαζί τους.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου έκαναν σήμερα «Χοροθεραπεία» με την κ. Σοφία Δρούμπαλη και η άλλη ομάδα την Πέμπτη θα κάνει με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου «Κηπουρική».

Η δράση αυτή είχε ως στόχο την καλλιέργεια της «ενσυναίσθησης» και την αποδοχή της «διαφορετικότητας» άλλων ανθρώπων που ζουν δίπλα μας. Όλες αυτές οι δράσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα «Σχολείο και Κοινότητα».

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και προσφοράς αγάπης.IMG 0a05247b2342068329c4e35da996fd1f VIMG 20240415 230104

IMG 20240415 230141

IMG fbf8531ef833aeca423dd595e1b243de V

IMG a82e66d5fa5f544c894680580133f31b V

IMG c6a2bf8358ee9d1599d1efd103ef50c7 V

IMG 8ed6ca31929777df078cc9a9a85b421b V

IMG 6fd75098d289e8d0adff48a08152762a VIMG d6a304efb6924bafc8c6f2fbd51d5bc3 VIMG 6fd6038a52d7fc4f3030e678abb02b55 V

Κατηγορίες: Γενικά, Δράσεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη Ομοσπονδιακής Προπονήτριας στο Σχολείο μας

IMG 67991

Σε συνέχεια των δράσεων που υλοποιούνται στο σχολείο μας, στα πλαίσια της 4ης Ολυμπιακής Εβδομάδας, τη Δευτέρα 11-04-24, είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο χώρο του σχολείου την Ομοσπονδιακή Προπονήτρια Ιωάννα Σιώμου, η οποία αυτό το διάστημα βρίσκεται με την ομάδα που προπονεί στην Καλαμάτα για προετοιμασία, ενόψει των Παπαφλέσσιων και των Ολυμπιακών Αγώνων 2024.

IMG 6798

Σκοπός της επίσκεψης ήταν να ενημερώσει τους μαθητές για τα αγωνίσματα του κλασικού αθλητισμού.

Ξεκίνησε την ενασχόλησή της με τον χώρο το 1997 ως προπονήτρια στον ΓΣ Κηφισιάς, σωματείο με το οποίο αγωνίστηκε στην αθλητική της καριέρα. Από τότε μέχρι σήμερα έχει περάσει απ΄όλα τα στάδια του σωματειακού αθλητισμού. Το 2014 ανέλαβε θέση ομοσπονδιακής προπονήτριας την οποία κατέχει μέχρι σήμερα.

IMG 67991

 

Η Τατιάνα Γκούσιν και η Ελισάβετ Πεσιρίδου είναι δύο από τις αθλήτριες που από το ξεκίνημα τους μαζί της κατάφεραν να σημειώσουν πολλές διακρίσεις. Δίχως αμφιβολία η έκτη θέση της Πεσιρίδου στο Ευρωπαϊκό είναι μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις της καριέρας της. Τα τελευταία χρόνια γυμνάζει την πρωταθλήτρια του ύψους Μαρίγια Βούκοβιτς (Μαυροβούνιο), που ήταν ένατη στους Ολυμπιακούς του Τόκιο και τέταρτη στο Παγκόσμιο κλειστού του 2022.

IMG 6800

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «KIDSSAVE LIVES &iSAVElives FOR SCHOOLS»

IMG 6809

Tο σχολείο μας μαζί  με άλλα 1000 σχολεία της επικράτειας, συμμετέχουν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “KIDS SAVE LIVES &iSAVElives FOR SCHOOLS”, το οποίο προσφέρει χωρίς οικονομική επιβάρυνση η Ανθρωπιστική Οργάνωση Κοινωνίας Πολιτών “KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές” και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας.  Το πρόγραμμα εντάσσεται διαθεματικά στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής και της Κοινωνικής Πολιτικής Αγωγής.

Το Πρόγραμμα επιδιώκει την ΔΩΡΕΑΝ πιστοποίηση 1.000 εκπαιδευτικών στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής (BLS) μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Στόχος σε καθένα από τα 1,000 σχολεία να υπάρχει τουλάχιστον ένας πιστοποιημένος εκπαιδευτικός, πρεσβευτής των Πρώτων Βοηθειών. Ως μόνιμος εκπαιδευτικός του σχολείου θα είναι διαχρονικά πρωτεργάτης και πολλαπλασιαστής δράσεων ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης της σχολικής κοινότητας. Στο σχολείο μας τον ρόλο αυτό θα έχει η κ. Νάσια Κατσαριώτη εκπ/κός Φ.Α  στη Βασική Υποστήριξη της Ζωής.

Αντίστοιχα, οι μαθητές των Ε΄& ΣΤ΄ Τάξεων είχαν τη δυνατότητα παρακολούθησης 2ωρου θεωρητικού τμήματος του Εκπαιδευτικού Προγράμματος μέσω σύγχρονης διδασκαλίας από απόσταση.

IMG 6805

Έτσι οι μαθητές μας με τη βοήθεια  του εθελοντή εκπαιδευτή του KIDS SAVE LIVES  κ. Φώτη Μπερδέκλη και τη συνεργασία της πιστοποιημένης Εκπαιδευτικού του σχολείου μας κ. Νάσιας  Κατσαριώτη είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στα εξής:.

  • Αξιολόγηση θύματος, κλήση στο 166/112, ΚΑΡΠΑ(Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση), αναζήτηση Απινιδωτή (αναζήτηση μόνο, όχι εξάσκηση στον AED)
  • Αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος, αντιμετώπιση πνιγμονής από ξένο σώμα
    με πρακτική εξάσκηση όλων των μαθητών!

IMG 6810 1

Το επόμενο διάστημα η πιστοποιημένη Εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Νάσια Κατσαριώτη θα προσπαθήσει τμήμα-τμήμα να ολοκληρώσει την εκπαίδευση όλων των μαθητών/-τριών των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου.

IMG 6809

 

Κατηγορίες: Γενικά, Εκπαιδευτικά προγράμματα | Γράψτε σχόλιο

Σεργιάνι στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μας!

Το τμήμα ΣΤ1 του σχολείου μας, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του Ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning που εκπονεί φέτος  μαζί με την κ. Νάνσυ και κ. Δώρα, ασχολείται αυτό τον καιρό με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.

Η Ελλάδα αλλά και η Μεσσηνία ειδικότερα, είναι τόπος πλούσιος σε στοιχεία που αξίζει να διαφυλάξουμε ακέραια και για τις επόμενες γενιές. Και επειδή διαφυλάσσει κανείς καλύτερα, ό,τι γνωρίζει καλύτερα και αγαπάει βαθύτερα, γι’ αυτό το πρόγραμμά μας μάς έδωσε μια ωραία ευκαιρία να γνωρίσουμε από πιο κοντά στοιχεία της κληρονομιάς μας που ξέραμε λίγο ή ίσως και αγνοούσαμε.

Πρώτη μας στάση ο Μητροπολιτικός Ναός της Υπαπαντής στο ιστορικό κέντρο της πόλης μας. Εκεί μας υποδέχτηκε ο πρεσβύτερος π. Σωτήριος Τζεϊλέας ο οποίος  μας καλωσόρισε και μας μίλησε για την αξία της πίστης στη σύγχρονη, δύσκολη εποχή που ζούμε. Μας μίλησε επίσης για την εικόνα της Παναγίας, την ιστορία του ναού και απάντησε με έναν απλό αλλά βαθιά θεολογικό λόγο σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών. Μετά είδαμε από κοντά το σημείο που βρέθηκε η ιερή εικόνα στον αύλειο χώρο του ναού όπου υπάρχει ένας πέτρινος σταυρός και θυμηθήκαμε όσα μάθαμε στην τάξη σχετικά με το ναό της Υπαπαντής, όπως ότι:

H Iερή Eικόνα της Παναγίας Yπαπανττής βρέθηκε επί τουρκοκρατίας, θαμμένη και μισοκαμένη, με αλλοιωμένα τα πρόσωπα της Θεομήτορος και  του Xριστού, στα ερείπια μικρής Εκκλησίας, κατεστραμμένης από τους Tούρκους (πιθανόν το 1770), που χρησιμοποιούσαν οι κατακτητές ως στάβλο. Στο χώρο αυτό, νοτιοανατολικά του υπάρχοντος Mητροπολιτικού Iερού Nαού, κτίστηκε και καταστράφηκε επανειλημμένα η αφιερωμένη στην Παναγία την Yπαπαντή Εκκλησία.

υπαπαντη

O σημερινός μεγαλοπρεπής Μητροπολιτικός Nαός, που θεμελιώθηκε στις 25 Iανουαρίου 1860 και εγκαινιάστηκε στις 19 Aυγούστου 1873, έπαθε ζημιές με τους σεισμούς του 1886 και του 1986, οι οποίες αποκαταστάθηκαν,  ενώ απειλήθηκε από πυρκαγιά στις 2 Φεβρουαρίου του 1914. Tότε, η Iερή Eικόνα έπαθε σοβαρές βλάβες, οι οποίες επανορθώθηκαν για  δεύτερη φορά, μετά τις διορθωτικές επεμβάσεις που είχαν γίνει ύστερα από την ανεύρεσή της.

υπα
H λιτάνευση της Eικόνας έγινε για πρώτη φορά το 1841, για την αντιμετώπιση κάποιας επιδημίας βαριάς μορφής (πιθανολογείται ότι ήταν πανώλη), που είχε πλήξει την πόλη. Kαθιερώθηκε, όμως, η λιτάνευση να γίνεται κάθε χρόνο, την ημέρα της γιορτής, το έτος 1884.

ep1 ep2

ep9

Δεύτερη στάση της βόλτας μας η Μονή Καλογραιών που βρίσκεται πολύ κοντά στο Μητροπολιτικό Ναό της Υπαπαντής. Ιδρύθηκε το 1796 από τον Καλαματιανό Ιερομόναχο και δάσκαλο Γεράσιμο Παπαδόπουλο και έχει μεγάλη κοινωνική προσφορά στην πόλη της Καλαμάτας.

Η μονή είναι φημισμένη για την ύφανση μεταξωτών σε παλιούς αργαλειούς, μια τέχνη με την οποία ασχολούνται παραδοσιακά οι μοναχές και για το λόγο αυτό έχουν βραβευτεί πολλές φορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η Μονή ξεχωρίζει για τα μεταξωτά υφαντά κεντητά άμφια, τραπεζομάντιλα, αλλά και το χαρακτηριστικό Καλαματιανό μαντήλι, που έχουν γίνει διάσημα σε όλο τον κόσμο και διατίθενται προς πώληση στο μαγαζάκι της Μονής.

Ξεναγήθηκαμε από την ηγουμένη της μονής αδελφή Θεοδούλη στο χώρο όπου γίνεται η ύφανση, είδαμε από κοντά τους αργαλειούς, τα νήματα, πώς γίνεται όλη η διαδικασία και θαυμάσαμε πόση υπομονή,  επιμονή στη λεπτομέρεια και τέχνη χρειάζονται για να φτιαχτούν όλα όσα παράγει η Μονή στους αργαλειούς της.

ep5 ep4 ep3

 

ep10 ep8

ep3 1

Η αδελφή Θεοδούλη μας είπε ότι  η παράδοση του γνήσιου μεταξωτού μαντιλιού κάθε άλλο παρά έχει χαθεί. Διατηρείται από το 1796 που ο γέροντας Γεράσιμος Παπαδόπουλος, ιερομόναχος και διδάσκαλος, την ξεκίνησε. Ο γέροντας, αν και γεννημένος στην Καλαμάτα, καταγόταν από τη Δημητσάνα. Εκεί έμαθε την τέχνη του μεταξιού όταν φοιτούσε στη Μονή Φιλοσόφου. Με την επιστροφή του στην Καλαμάτα άρχισε να ασχολείται με την καλλιέργεια του μεταξοσκώληκα, μετά και τα χρόνια τα οποία πέρασε εξόριστος στην Κωνσταντινούπολη επί Τουρκοκρατίας.

Από εκεί έφερε και τους μεταξοσκώληκες, που βρήκαν άφθονη τροφή στις μουριές γύρω από το μοναστήρι. Στην παράδοση που ξεκίνησε εκεί γύρω στο 1800, βοήθησαν και οι 5 μοναχές που έφτασαν από την Κωνσταντινούπολη και δίδαξαν στις επόμενες την τέχνη.

IMG 20240404 114359

Εκτός από τους αργαλειούς που στήθηκαν στο μοναστήρι, ο γέροντας ίδρυσε, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται η πλατεία 23ης Μαρτίου, 27 εργαστήρια και έφτασε να εξάγει 3 τόνους μετάξι, αφού όλα τα γύρω σπίτια καλλιεργούσαν το μεταξοσκώληκα και του πήγαιναν τα κουκούλια. Βέβαια, σήμερα, η αδελφή Θεοδούλη μας είπε ότι η πρώτη ύλη δεν παράγεται πλέον εδώ, αλλά έρχεται από το Σουφλί και μετά μπαίνει στους αργαλειούς της μονής.. Και παρόλο που οι παλιοί αργαλειοί δεν έχουν βγει στην αχρηστία, η ύφανση γίνεται και σε ηλεκτρικό αργαλειό για να παράγεται μεγαλύτερη ποσότητα από μαντίλια και τραπεζομάντιλα.

Επόμενη στάση μας το κάστρο της πόλης λίγα μέτρα πιο πέρα από τη Μονή, χτισμένο πάνω σε λόφο με υπέροχη θέα σε όλη την πόλη της Καλαμάτας μέχρι τη θάλασσα.

Κατά την αρχαιότητα στον λόφο αυτό ο μυθολογικός ήρωας Φάρις είχε χτίσει την Ακρόπολη της αρχαίας πόλης Φαραί.  Κατά τον 6ο μ.Χ. αιώνα πάνω στα αρχαία ερείπια των ανακτόρων της πόλης των Φαρών οι Χριστιανοί έκτισαν μια εκκλησία όπου υπήρχε μια εικόνα της Παναγίας που είχε μαύρα, ωραία, «καλά» μάτια. Ήταν η Παναγιά η «Καλομάτα», που αργότερα έδωσε το όνομά της στην πόλη των Φαρών κι έτσι λέγεται πως πήρε η πόλη μας το όνομά της.

Η πόλη έγινε σημαντική κατά τη Φραγκοκρατία, όταν ο Γοδεφρείδος Βιλλαρδουίνος ανοικοδόμησε το μέχρι τότε μικρό και ερειπωμένο κάστρο, το έκανε κατοικία του και έδρα της Βαρονίας των Καλαμών. Έτσι ξεκίνησε η οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Η Καλαμάτα υπήρξε η αγαπημένη πόλη των Βιλεαρδουίνων. Μάλιστα, η πριγκίπισσα Ιζαμπώ, κόρη του Γουλιέλμου Β’ Βιλεαρδουίνου, που αναφέρεται στο διάσημο μυθιστόρημα του Άγγελου Τερζάκη “Πριγκηπέσσα Ιζαμπώ”, γεννήθηκε και έζησε στο κάστρο αυτό όπως κι ο πατέρας της που λέγεται πως είχε το παρατσούκλι “Καλαμάτας”! Το κάστρο έμεινε στα χέρια της οικογένειας έως το 1322 και ύστερα πέρασε από τα χέρια πολλών αφεντάδων μέχρι το 1410 όταν το κατέλαβαν οι Βυζαντινοί του Δεσποτάτου του Μυστρά. Τον 15ο αιώνα πέρασε στα χέρια των Οθωμανών και την περίοδο 1685 μέχρι το 1715 στους Ενετούς που συντήρησαν τις υπάρχουσες οχυρώσεις και πρόσθεσαν νέες. Είδαμε μάλιστα στην ξενάγησή μας, πάνω από τη θύρα του κάστρου, το εντοιχισμένο ανάγλυφο του Λέοντα του Αγίου Μάρκου, απόδειξη ότι κάποτε πέρασαν από εκεί οι Ενετοί.

Τον 19ο αιώνα περνά σε παρακμή και το 1821 καταλήφθηκε από τους Έλληνες κατά την επανάσταση. Το 1825 το πολιορκεί ο Ιμπραήμ και του προκαλεί μεγάλες καταστροφές.

Η διαμόρφωσή του σε αλσύλλιο συνδέεται με τον πεζογράφο Ζαχαρία Παπαντωνίου, που υπήρξε νομάρχης Μεσσηνίας στις αρχές του 20ου αιώνα.

Το κάστρο ήταν μη επισκέψιμο μετά τον μεγάλο σεισμό της Καλαμάτας το 1986. Τώρα είναι πλέον ξανά ανοικτό στο κοινό και χρησιμοποιείται για διάφορες παραστάσεις, εκδηλώσεις και συναυλίες.

ββββββ βββββββββββββββββββββββ

Στη συνέχεια του περιπάτου μας, κατηφορίσαμε μέχρι το ιστορικό εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, το τόσο σημαντικό στην ιστορία της πόλης μας και της Ελλάδας.

IMG 20240404 123238

 

Εδώ κηρύχθηκε η έναρξη του επαναστατικού αγώνα στις 23 Μαρτίου 1821. Την ημέρα εκείνη ο Κολοκοτρώνης, ο Νικηταράς, ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, ο Παπαφλέσσας και άλλοι οπλαρχηγοί μπήκαν στην Καλαμάτα ως ελευθερωτές, παρακολούθησαν τη δοξολογία στο εκκλησάκι αυτό και ορκίστηκαν πίστη στον απελευθερωτικό αγώνα. Γι’ αυτό κάθε χρόνο, στις 23 Μαρτίου, τελείται δοξολογία στο ναό των Αγίων Αποστόλων, τρισάγιο στη μνήμη των ηρώων του 1821, κατάθεση στεφάνων και αναπαράσταση της κατάληψης της πόλης.

IMG 20240404 121636

Οι Άγιοι Απόστολοι δεν είναι ένας ναός αλλά δύο, όπως φαίνεται κι από την ύπαρξη δύο τρούλων.  Οι δύο ναοί κατασκευάστηκαν με χρονολογική απόσταση περίπου πέντε αιώνων. Ο παλιότερος στα τέλη του 11ου με αρχές 12ου αιώνα και μετά, στο τέλος του 17ου με αρχές 18ου αιώνα, προστέθηκε ο δεύτερος ναός για να χωράει περισσότερους πιστούς.

Στο παλιότερο τμήμα των Αγίων Αποστόλων μπορεί κανείς να δει τοιχογραφίες του 16ου και 17ου αιώνα, οι οποίες διασώθηκαν παρά τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν οι Άγιοι Απόστολοι από το σεισμό της Καλαμάτας το 1986. Τότε μάλιστα κατέρρευσε ένα μεγάλο μέρος του ναού και ολόκληρος ο τρούλος, αλλά ο ναός αναστηλώθηκε και πήρε την αρχική του μορφή.

Κάπου εκεί τελείωσε το σεργιάνι μας στο κέντρο της Καλαμάτας και την ιστορία της!

Βέβαια δεν έλειψε στο τέλος και ένα ομαδικό φαγητό και στη συνέχεια ένα δροσερό παγωτό.

Το σίγουρο είναι πως το σεργιάνι μας αυτό  άφησε πολύ όμορφες εντυπώσεις αλλά και πολλές γνώσεις στα παιδιά!

Κατηγορίες: Γενικά, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

Ενημέρωση για τον Αυτισμό

AYTISMOS 4 1

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Σκοπός είναι να αποτελέσει το έναυσμα για την ευαισθητοποίηση και την ενεργοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας προς την αποδοχή της διαφορετικότητας και πάνω απ’ όλα η ημέρα είναι αφιερωμένη στο παιδί με αυτισμό.

α

Με αφορμή αυτό, οργανώθηκε μια ενημέρωση για το θέμα  την Τρίτη 9/4/24 στο σχολείο μας.

Συγκεκριμένα, μας επισκέφθηκαν οι κυρίες Μαρία Πόταρη, κοινωνική λειτουργός και Γιώτα Ασημάκου, ψυχολόγος από το ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ Ε.Υ.Τ.Υ.Χ.Ι.Α. Αφού μας έδειξαν ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο ξεκίνησαν μια πολύ ωραία συζήτηση με τους μαθητές. Η διαδικασία ήταν σχεδιασμένη έτσι ώστε να υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και της ομάδας  βοηθώντας τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν καλύτερα πώς νιώθουν και ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι αυτιστικοί.

Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.

Ήταν μία καλή αφορμή να μάθουμε κάτι παραπάνω γι’ αυτά τα άτομα και ίσως να κρατήσουμε στο νου μας κάποια από αυτά.

2

 

DSC 4141

δ

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη οδοντιάτρου στο σχολείο μας

δοντι

Στα πλαίσια του Προγράμματος Υγείας, είχαμε την ευκαιρία να μας επισκεφτεί οδοντίατρος στο σχολείο μας.

  • Οι μαθητές της Α΄Β΄και Γ΄ μπορέσαμε να καταλάβουμε πόσο πολύ χρειάζεται να φροντίζουμε τα δόντια μας για να διατηρούνται σε καλή κατάσταση και για το πόσο βοηθάει σε αυτό και η σωστή διατροφή.
  • Μάλιστα μας έδειξε και τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών.
  • Ήταν για όλους μια χρήσιμη ενημέρωση που αφορά την καθημερινότητά μας
Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Μαθηματικών: “Ο μικρός Ευκλείδης”

mathimatika 2

Την Παρασκευή 5/4/2024 οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στον διαγωνισμό Μαθηματικών: “Ο μικρός Ευκλείδης”.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν και να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους στα μαθηματικά και μέσα από ένα κλίμα ευγενούς άμιλλας να γίνουν ακόμη καλύτεροι.

Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!

images

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ ….ΚΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠ’ΤΟ ΘΡΑΝΙΟ

Ο σεισμός της 30 ης  Μαρτίου μας  στάθηκε αφορμή να  μιλήσουμε λίγο παραπάνω για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε το σεισμό και  το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε την ώρα του σεισμού.

Μη ξεχνούμε ότι ζούμε σε μια σεισμογενή χώρα -η χώρα  µας  κατέχει  την  6η  θέση  στον  κόσμο και  την 1η στην  Ευρώπη από πλευράς σεισμικότητας!

Για  τον παραπάνω  λόγο  πρέπει να είμαστε καλά ενηµερωmένοι και πάντα έτοιμοι να αντιµετωπίσουmε ένα σεισμό µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το  καλύτερο  μέτρο  προστασίας σε  περίπτωση  σεισμού είναι  η    ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ    που  θα κρατήσεις κατά τη διάρκεια του σεισμού και αμέσως μετά.

-ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!

Εάν τη στιγμή του σεισμού βρίσκεσαι στην τάξη σου στο σχολείο τότε:

  • μπες  γρήγορα  κάτω  από  το  θρανίο σου και κάλυψε κυρίως  το  κεφάλι  σου  και  την  σπονδυλική  σου  στήλη.
  •  Κράτα  σταθερά  το  ένα πόδι  του  θρανίου  σου.
  • Μείνε  σε  αυτή  τη  θέση  μέχρι να τελειώσει  ο σεισμός.

Μόλις τελειώσει ο σεισμός

  • Ακολούθησε τις οδηγίες του δασκάλου σου
  •  Κάλυψε το  κεφάλι  σου  µε  ένα  βιβλίο  ή µε τα  χέρια  σου.
  • Περπάτα προσεκτικά  και  μην  τρέχεις.
  •  Πρόσεχε μην  πατήσεις  καλώδιο  ηλεκτροφόρο που  τυχόν  έχει  πέσει μετά  το  σεισμό.
  •  Κατευθύνσου στο  χώρο  του  προαυλίου  και  μείνε στο  κέντρο  αυτού.

ΔΥΟ   ΒΑΣΙΚΟΙ  ΚΑΝΟΝΕΣ

Εάν  εκδηλωθεί  ο  σεισμός  όταν  βρίσκεσαι  μέσα  στο  κτίριο  του  σχολείου: ΜΕΙΝΕ  ΕΚΕΙ  ΠΟΥ  ΕΙΣΑΙ –  ΣΚΥΨΕ  ΚΑΙ ΚΑΛΥΨΟΥ.

2. Εάν  εκδηλωθεί  ο  σεισμός  όταν  βρίσκεσαι  στο  προαύλιο: ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΟΥ  ΑΠΟ  ΤΑ  ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ  ΒΑΔΙΣΕ  ΣΤΟ  ΚΕΝΤΡΟ  ΤΟΥ  ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ.

Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης θέλησαν να ενημερώσουν και να επικοινωνήσουν στους μαθητές όλων των τάξεων την ορθή συμπεριφορά κατά την διάρκεια του σεισμού τραγουδώντας ένα τραγούδι για το σεισμό –ένα μέρος του τραγουδιού  « ΣΕΙΣΜΟΣ, ΦΙΛΑΡΑΚΟ ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ» από τα ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ.

Σίγουρα διάλεξαν το πιο αποτελεσματικό τρόπο να ακουστούν τα μηνύματα τους καθώς η μουσική και η κίνηση κέρδισαν τα μάτια και τα αυτιά των συμμαθητών τους !

Μην ξεχνάμε ότι η γνώση νικάει το φόβο.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Η φάρμα των ζώων στο σχολείο μας

IMG 67581

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων που γιορτάζεται στις 4 Απριλίου  πραγματοποιήθηκαν πολλές δράσεις στο σχολείο μας  με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές, να μάθουν να σέβονται τη ζωή κάθε ζώου, να γνωρίσουν πώς να τα φροντίζουν και να τα προστατεύουν, να μάθουν ότι κανένα ζώο δεν πρέπει να κακομεταχειρίζεται από κανέναν.

17122204635111011

Οι μαθητές με τη συνεργασία των γονέων τους έφεραν στο σχολείο πολλά από τα κατοικίδιά τους και μας μίλησαν γι’ αυτά και τις συνήθειές τους. Όλοι ενθουσιάστηκαν με την παρουσία τους στο σχολείο μας και θέλησαν να αποκτήσουν από ένα, γιατί τα ζώα γίνονται οι καλύτεροι φίλοι του ανθρώπου.

IMG 6739

Επίσης στο σχολείο μας λειτουργεί και μια κλωσσομηχανή που σε λίγες μέρες θα μας δώσει τα πρώτα κοτοπουλάκια!

IMG 67271 1712220471917698

Όταν κοιτάζω στα μάτια ενός ζώου

Δε βλέπω ένα ζώο.

Βλέπω ένα ζωντανό πλάσμα.

Βλέπω ένα φίλο.

Νιώθω μια ψυχή..

A.D.Williams

 

1712220463509191

 

 

1712220460894742

IMG 67641

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο